Dagangan dengan penunjuk garis grid mendatar pada MT4



Table Of Contents:

  1. Dagangan dengan penunjuk garis grid mendatar pada MT4
  2. Mengkonfigurasi dan memasang penunjuk garis grid MT4 mendatar
  3. Bagaimana untuk menggunakan penunjuk garis MT4 mendatar?

Sekiranya anda telah berdagang untuk seketika, maka kemungkinan besar anda tahu bagaimana harga berkelakuan ketika ia mendekati titik harga tertentu. Sebagai contoh, dalam pasaran komoditi, ada buzz besar yang dibuat apabila harga mencapai tahap utama.

Di pasar minyak, anda akan mendapati laporan berita sering membuat gembar apabila harga minyak memecah ambang $ 50.00, atau ketika harga emas mencapai $ 1300 atau paras harga $ 1200. Ini hanyalah angka bulat.

FREE Horizontal Grid Lines Indicator

Download the FREE Horizontal Grid Lines Indicator for MT4.

To receive my email 100% sure: 
Put my email on your whitelist!

 

Partially Automated Trading Besides Your Day Job

Alerts In Real-Time When Divergences Occur

 

Nombor pusingan adalah tahap utama titik harga yang dilihat sebagai penghalang psikologi. Bergantung pada di mana harga didagangkan, nombor pusingan adalah tahap harga utama di mana pesanan beli dan jual biasanya ditetapkan.

Tetapi nombor pusingan bukan hanya terhad kepada paras harga seperti 50, atau 1300. Malah di pasaran mata wang, anda akan mendapati tahap harga seperti 1.1000, 0.8000 dan seterusnya berkelakuan dengan cara yang sama.

Mengingat pentingnya nombor pusingan, ia adalah berbaloi untuk mendapatkan petunjuk yang secara automatik boleh meramalkan tahap ini. Walaupun satu cara untuk meneruskan ini adalah menggunakan garis mendatar untuk meletakkannya di peringkat nombor pusingan, ia boleh menjadi agak meletihkan.

Jika anda mencari penyelesaian yang cepat, maka penunjuk garis grid mendatar untuk platform dagangan MT4 adalah alternatif yang berdaya maju.

Mengkonfigurasi dan memasang penunjuk garis grid MT4 mendatar

Penunjuk garis grid mendatar adalah petunjuk khusus yang dibina untuk platform MT4. Anda boleh memuat turun penunjuk dari artikel ini dan memasangnya ke folder penunjuk MT4 anda. Mulakan semula terminal MT4 anda dan seret dan jatuhkan penunjuk ini ke carta pilihan anda.

Anda akan dibentangkan dengan tetingkap konfigurasi seperti yang ditunjukkan di bawah.


Penunjuk garis grid MT4

Seperti yang anda dapat lihat dari tetapan di atas penunjuk, penyesuaian adalah agak mudah.

Ukuran grid dalam mata: Menggunakan tetapan ini, anda dapat mengkonfigurasi jumlah mata yang mana garis grid horizontal harus diplot. Sebagai contoh, jika anda menetapkan ini kepada 100 mata dalam pasangan mata wang, itu adalah kira-kira 10 perbezaan pips. Ini bermakna bahawa untuk setiap 10 pip, anda akan melihat garis grid yang diplotkan.

Warna grid: Warna grid walaupun memaparkan dua tahap berbeza, tidak berfungsi. Anda boleh menukar tetapan warna dan secara automatik cat baris grid berdasarkan warna yang anda pilih.

Gaya grid dan lebar: Anda boleh menetapkan gaya dan lebar baris grid yang membolehkan anda menyesuaikan penunjuk dan untuk menyesuaikan gaya templat carta sedia ada anda.

Minggu: Tetapan ini juga berlebihan kerana sebaik sahaja anda memilih saiz grid, penunjuk itu merancang nilai-nilai ini di semua bingkai masa.

Tunjukkan Label : Dengan menetapkan ini kepada benar, anda akan membolehkan penunjuk garis grid mendatar memaparkan label. Labelnya hanya menunjukkan saiz grid yang telah anda pilih.

Konfigurasi Label Grid: Anda boleh mengkonfigurasi tetapan font label yang dipaparkan pada carta. Anda boleh menukar warna dan saiz font label yang boleh dipaparkan pada tetapan carta jika anda mendayakan tetapan Label Label sebelumnya.

Konfigurasi paparan label: Tetapan tiga muktamad membolehkan anda mengkonfigurasikan label di mana bahagian carta ia harus dipaparkan. Anda boleh meletakkan label di sebelah kanan, sebelah kiri carta dan menggunakan tetapan kanan / bawah, anda boleh mengalihkannya ke tempat yang mudah pada carta di mana ia tidak mengganggu tetapan carta dan penunjuk carta anda yang sedia ada.

Sebaik sahaja anda memasang penunjuk garis grid MT4 mendatar, inilah caranya.


Penunjuk garis grid MT4

Dari carta di atas, anda dapat melihat betapa mudahnya penunjuk ini. Ia membolehkan anda dengan cepat menambah garisan grid setiap x bilangan pips atau mata pada carta. Anda tidak perlu menetapkan garisan grid secara individu dengan menggunakan alat lukisan garis mendatar MT4.

Bagaimana untuk menggunakan penunjuk garis MT4 mendatar?

Berdagang dengan nombor bulat atau paras harga bersih yang berakhir di sifar adalah strategi dengan sendirinya. Sesetengah peniaga, bukannya memasuki perdagangan pada nombor ganjil lebih suka untuk menetapkan pesanan mereka kepada nilai-nilai nombor pusingan ini.

Ini amat jelas dalam pasaran CFD komoditi. Oleh itu bilangan pusingan, menjadi tahap sokongan dan rintangan utama. Ini digunakan sebagai kemasukan, tahap keluar dalam perdagangan. Bergantung pada jangka masa yang anda berdagang, garisan grid mendatar tetap malar.

Sesetengah peniaga mungkin mencari garisan grid mendatar untuk menjadi terlalu berantakan. Oleh itu, ini penunjuk mungkin tidak menarik kepada semua orang. Ia juga bergantung kepada jenis pasaran yang anda berdagang dan juga gaya dagangan anda.

Penunjuk ini boleh digunakan pada mana-mana carta dan apabila nilai pip ditetapkan, indikator-indikator kekal tetap di seluruh jangka waktu yang lain. Ini membolehkan para pedagang melihat pasaran yang konsisten. Adalah dinasihatkan supaya anda melumpuhkan latar belakang carta lalai MT4 supaya anda hanya menggunakan garis grid mendatar ini.

Oleh kerana nombor bulat cenderung memainkan peranan penting, mereka sering dilihat sebagai magnet harga. Sekiranya anda memerhatikan tindakan harga dengan teliti, anda akan melihat bahawa harga cenderung berlegar di sekitar nombor pusingan sebelum menetapkan kaki seterusnya ke arah.

Anda juga boleh menapis perdagangan anda dengan cara yang anda secara automatik menyesuaikan kawasan sokongan dan rintangan kepada nilai angka bulat yang lebih kecil untuk mendapatkan pandangan yang lebih bersih dari pasaran.

Setelah berkata di atas, penunjuk garis grid mendatar untuk platform MT4 hanyalah penunjuk kosmetik. Ia tidak memberi anda kelebihan utama di pasaran. Oleh itu, ini adalah alat yang lebih sesuai untuk memberikan perspektif pasaran daripada apa-apa lagi. Bahagian yang baik ialah anda boleh menggunakan penunjuk garis grid mendatar sebagai alat yang boleh melengkapkan strategi perdagangan anda yang sedia ada.

 

About Me

I'm Mike Semlitsch the owner of PerfectTrendSystem.com. My trading career started in 2007. Since 2013 I have helped thousands of traders to take their trading to the next level. Many of them are now constantly profitable traders. 

The following performance was achieved by me while trading live in front of hundreds of my clients:

Connect With Me:  

Results From 5 Months!
This service starts soon! Be the first who get's notified when it begins!

This FREE Indicator Can Transform
Your Trading!

FREE Indicator + Telegram Group


Request the Ultimate Double Top/Bottom Indicator which is used by 10,000+ traders.